torsdag 28 augusti 2008

Torsdag

Jag missade att skriva igår. Var såååå trött när vi kom hem så jag slocknade efter massa bus med matte. Vad hände för skoj igår då tro. Jag var på jobbet med matte. Tröööök! Iofs fick vi lunchsällskap av mormor och hennes jobbarkompisar. Jätteroligt. Det var en kvinna med där som gosade massa med mig. Hon brydde sig inte ens om att jag bet o tuggade på henne. Sen hade hon med sig ett tuggben i handväskan. Förstår ni, en vandrande godisdam. Hon kan få börja jobba med matte om hon vill :-)
Matte är så tråkig på jobbet. Hon är såååå upptagen, så jag sover mest hela dagarna om jag inte knycker hennes papper och river i tusen bitar, då suckar hon bara. Hon leker litet tag med mig i llafall, men jag vill ha henne för mig själv och kunna bita på bär ja vill, jämt! Igår kväll och nu ikväll satt Tilda valpvakt åt mig då matte var ut o gick en sväng med moster Annie. Jag skötte mig ganska bra sa Tilda. Bara lite busig, sov mest.
Jooooo igår så fick jag prova på nåt nytt, ganska sännande. Matte tryckte in en borste i munnen på mig som smakade jättegott. Det var inte en stor borste lika som den hon strök över min päls utan en liten en som hon drog fram och tillbaka. Jätteskönt och gott, fast konstigt att jag helt plötsigt fick stoppa saker i munnen utan att hon tittade argt på mig. Sen klippte hon mina klor oxå, lite värre. Lite smått obehagligt, men hon är duktig. Så försiktig och vill jag inge mer så slutar hon. En ska i taget säger hon. Idag hade matte en jobbig dag på jobbet. Hon suckade och svor och ojade sig och tyckte allt va himla jobbigt. Drama Queen! Om hon tycker det är jobbigt så kan hon tänka sig allt tjat om kissa, sitt, ligg bla bla bla.... Nu när jag ser att hon tar fram en godis så skyndar jag sätta mig så jag ska få den fortare. Ligg är jag lite trögare på, Tigg ligg tigg ja det är ju svårt att skilja. Hur som helst så har jag bestämt mig. Jag stannar kvar här! Nattinatt

2 kommentarer:

  1. Hejsan Xarek!!
    Jag tycker du gör rätt i att stanna hos Peter och Linda, du kommer att få de kanonbra där. Dom är så snälla och underbara, och dom har så mycke tycka om inom sej!!
    Bättre kan du inte få..
    kram...farmor!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittade hit farmor =)
    Jag stannar... Kram Kram

    SvaraRadera