tisdag 26 augusti 2008

Fick boll av världens bästa Linus


Jag har fått en tennisboll av Linus som är så himla rolig. Vet ni vad den kan studsa och rulla! Fattar ni den liksom hoppas fram bara man släpper den! Lite puffar med nosen eller tassen så kan man ha skoj i flera timmar. Hoppas matte tar med den till jobbet imon.
Idag fick vi finfrämmand på jobbet. 3's! Hon tycket jag var en himla lugn o snäll liten valp ändå tills matte lämnade mig ensam med henne på lunchen. Tadaaa! Jag vart juh tvungen att testa henne lite hon var inte så snabb o hade lite svårt att bocka sig, hon ska få bebis snart. Ni kan väl tänka er mig då... Jag sov så sött när matte kom tillbaka så hon trodde nog jag skött mig om inte 3's skvallra förstås.
Idag har jag även vart på barnkalas. Mattes andra syster Marie, hennes barn fylld år, så det innebar att jag till min extremt stora fasa vart tvungen att åka massa bil idag. Ditresan i mormors knä o moster Annie på hemresan, men va hjälper det när det är så varmt o trångt. Kan dom inte vara barmhärtig nån gång! Det var allafall roligt på kalaset fast matte tyckte som vanligt jag var som en krokodil. Fanns några där som inte ens vågade klappa mig. Hålla, hur stor är jag jämfört med dom? Matte var ju så taskig o varnade alla innan så då gick jag miste om massa att provtugga på. Att hon aldrig lär sig, ska ALLTID lägga sig i.
Idag fick jag prata med husse genom en plastgrej, som för övrigt smakar jättegott om man råkar komma över en ;-) Jag fattade inte först va ljudet kom ifrån så jag gick runt en stund o leta eftersom jag trodde han va i rummet, men dom lurade mig. Han var ju inne i den där saken, mobiltelefonen. Jag saknar husse. Han gör så roliga grejer när han är med oss. Sen pratar han inte lika mycket som matte. Han tjatar inte på sitt o ligg o säger nej hela tiden han ger mig godis i allafall. Hoppas han kommer hem snart. Tror matte saknar honom med, Zorro o Diesel med. Jag jagade dom för övrigt idag. Skitkul! Men det verkade inte dom tycka, för dom kom inte tillbaka nå mer. Nu ska både jag o matte sova. Brukar alltid vara jag som somnar först, men nu ska jag tvinga mig själv att vara vaken längre. Tror ni jag lyckas? Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar