måndag 25 augusti 2008

Badhund


Nyduschad o fin på mattes 30-årsdag. Gick ganska bra med själva duschandet, men att bli torkad. Fy fy fy! Jag luktar i allafall gott nu säger matte. Hoppas man slipper göra detta ofta. När man hade torkat någorlunda så skulle det borstas sa matte. O leksaken hon tog fram då var gör go o bita på. Den försökte hon dra över hela min kropp, vilken knäppis! I min mun ska den ju va. Fast den taggiga sidan var obehaglig så jag gjorde allt jag kunde för att få henne att vända på den. Matte sa jag var omöjlig! I vadå? Jag är ju hur möjlig som helst på att bita o leka. Är det inte det dom vill när dom joksar så där?
Idag har jag följt matte till jobbet för första gången. Pina att ta sig dit eftersom man måste åka bil! Aaaaiiii va hemskt. Det var ganska mysigt på hennes jobb, men tråkigt, så jag passade på att sova hela dagen, med uppehåll för mat o mina behov. Idag åkte husse till Gotland o kommer inte hem förrän på fre kväll! :-( tråkigt! Jag kommer att sakna honom. Nu på kvällen kom mormor o morfar o Gratta matte. Annie, Nicklas, Tilda. Mattes moster Berit kusin Lena Kusinbarn Tuva 6 månader o hennes mamma Marie hälsade oxå på. Fast mest för att få titta på mig. Tuva lät lite konstigt fast hon va jättesöt! Jag passade på att sova medan dom satt o pratade, inge intressant för dom pratade inte om mig utan massa andra hundar. Nu är jag helt utmattad efter en låååång dag. Hoppas det blir lite lugnare i morgon.
Jo en sak till. Matte håller på att sätta högre stolpar på min hage så nu kan inte jag rymma mer hur frestad jag än blir! Nattinatt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar