tisdag 19 augusti 2008

Hemma bäst!

Ja nu har jag vart här i 2 hela dagar och jag trivs kanonbra! Har så roligt med matte och husse. Mina kattpolare har inte accepterat mig riktigt ännu, men de smyger o spanar in mig lite mer nu iallafall. Dom tycker säkert att jag är skitsnygg! Det tycker jag dom är i allafall, lite läskig när dom står still och tittar på mig, men när wow när som springer... Jätteroligt att springa efter.
Idag byggde hussen en egen hage till mig utanför våran altan så jag kan springa in och ut som jag vill på dagarna nu när det ändå är varmt. Men dom har sagt att varje gång jag blir nödig så ska vi gå till min rastplats på en annan sida av huset. Så jag försöker komma ihåg det, men det är inte lätt när man busar och har roligt. Jag lär mig väl tillslut.
Matte berättade för mig i morse att hon höll på smälla av inatt när hon hörde mig snarka! Nu har hon två snarkande odjur i sovrummet Hihihih Fast ingen slår husse, nästan så jag blir rädd ibland när jag vaknar till på natten, men då går jag bara över på mattes sida så gosar hon med mig så jag blir lugn.
Jag sover ganska länge på mornarna och det är långt mellan nattpinken och morgonpinken, så matte har det lite styrigt när jag vaknar. Hon hinner liksom inte med mig när jag ska ut eftersom det är en bit till ytterdörren och jag är juh liksom kissnödig i samma ögonblick som jag slår upp ögonen, men jag lär väl mig så småningom att försöka hålla mig. Nu har matte en plan för imorgon, så vi får väl se hur det går. Hon säger att jag är duktig i allafall fast jag råkar kissa inne. Jag kan juh liksom inte rå för det.

Nu ska jag sova en stund och sen ta sista kvällspinken innan jag ska krypa ihop för natten inne hos husse och matte. Hörs imon!

4 kommentarer:

  1. du glömmde berätta hur mycket du tycker om att bita på allt husse o matte har hemma.

    SvaraRadera
  2. Hej lilla vovven. Mattes mamma här som tycker du är jättefestlig och har så roliga tankar.
    Kram till hela familjen från mommo

    SvaraRadera
  3. O vilken söt liten hoffevalp! Den blir svår att vara borta ifrån när ni skall hit ner.
    Hi hi vet hur det kan vara med små vovvar och kissträning;-)
    Kramar från Git

    SvaraRadera
  4. Hej alla! Ja kissträning och ordet Nej! är inte lätt att veta betydelsen av. Vi kommer få det superjobbigt att vara bort hela 2 veckor från honom, men han ska tillbaka till Kenneln och blir kanske tuktad av de äldre hoffarna som bor där :-) Hoppas Hihihi För nu är han en Krokodil!
    Kul att ni alla hittade hit! Xarek ger er alla en blötpuss och ett litet tjuvnyp i örat

    SvaraRadera