lördag 23 augusti 2008

Vackrast!


Idag har det vart en härlig dag i stugan. Vi har lekt massa både ute i blåsten o inne. Jag har vart både super duktig o fått massa beröm, men även en bitmaskin o ett monster som matte säger. Så fort hon sagt nej så har jag fortsatt, fast dubbelt så mycket! Jag gick till platser hon sa att jag inte fick gå till, så fort hon vände ryggen till så sprang jag dit. Hon har verkligen vart tjatig så jag gav upp till slut. Hon vann, den här gången.
Jag fick massa nya leksaker av husse. En kanin som va super rolig, min favorit. Sen fick jag en godisleksak som det kommer godis ur när man skäller o hoppar emot den. Fast det är konstigt för när matte o husse rullar den så kommer det godis då med. Dom behöver inte skälla. Men jag fortsätter på mitt sätt för det funkar det med. Sen har jag träffat farmor o farfar Danne idag för första gången. Jättesnälla o goa att bita på. Sen kom det en jättestor båt o hälsade på. Moster o morbror. Dom skulle hämta min buskompis Tilda. Hon som jag älskar att bita i benen när hon springer.
Just det, höll på glömma. Jag har blivit jätteduktig på ligg o sitt nu och att tala om när jag är nödig o måste ut. Jag har fått mer beröm än tillsägelse idag o massa godis, så nu kommer jag sova så gott inatt.

2 kommentarer:

  1. Ja du har varit jätteduktig i helgen.Det verkar som du gillar att vara i stugan du med, liksom Diesel o Sorro.
    Kramisar från mattes mamma

    SvaraRadera
  2. Det har vart superkul i stugan i helgen. Jag trivs så himla bra med er mormor och morfar. Å mormor dina fårskinnstofflor är skitroliga att jaga och bita i, så sluta inte springa! Ditt snickrande morfar har vart så roligt att ligga o spana på. Tack för att ni är så snälla o gosiga med mig fast jag tuggar o biter i alla era kroppsdelar så fort jag kommer åt! Kram på er båda

    SvaraRadera