söndag 17 augusti 2008

Somna gott hos matte


Nu är jag äntligen på väg hem med husse o matte. Dom kom till Härdal kl 1930 så vi åt o jag hann busa lite med mina bröder o syster innan vi skulle börja den långa resan hem. Hem till Hudik! Jag hann precis somna när vi skulle åka, så jag tyckte det var pest o pina de första milen in till Sveg. Sen så åkte jag juh ifrån alla oxå o det var inge roligt alls. Var en snabbis till Husses pappa o moster innan vi åkte vidare. Där satte dom på mig ett koppel. Snyggt som sjutton! Jag gick jätte bra i det så husse o matte. Provbet i det en gång, men det smaka inte så bra osså sa matte nej. Jag somnade nästan direkt när vi åkte från Sveg o sov nästan 30 min. Då vart det panik. Kissnödig! Jag gnällde o levde rövare så husse o matte fatta direkt. Ut i regnet! Gick runt en liten stund o funderade vart jag var innan jag bestämde mig för att kissa. Då fick jag massa beröm o vi satte oss i bilen igen. Matte hjälpte mig torka av allt blöta som vart i pälsen efter allt regn. Jag somnade om nästan på en gång o så här söt är jag då ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar