onsdag 20 augusti 2008

Krokodil!

Jahapp man har redan fått ett nytt smeknamn... Krokodilen! Ni hajar! Vaddå, jag vill bara provbita. Det kan juh vara nåt man kan äta! Jag är skiträdd att missa nåt gott, men tydligen får jag bara godis när jag gör något bra, som att sitta när matte säger sitt eller ligga när hon säger ligg, men det är lite krångligare det låter juh lika som tigg och det är juh det jag gör!
Jag busade med alla mina syskon genom att tugga lite på dom för ni anar inte hur mycket matrester dom kunde ha på sig efter allt spring under bordet där vi bodde förut. Dom hade juh småbarn :-)
Hur som helst så har detta vart en händelserikdag. Efter lunchmålet så var jag o matte ut och busade och då small det till rejält uppe i luften ovanför oss och det började regna. Jag tittade upp men såg ingen som kunde orsaka den smällen och då sa matte att det inte var nåt att oroa sig för, att det bara var åska. Så vi fortsatte leka i spöregnet, hon tjatade på mig att jag måsta kissa innan jag gick in, men hur lätt är det att stå still när regnet bara öser ner. Jag måste juh springa för då träffar inte alla dropparn mig!
Sen när husse kom hem tyckte han att jag skulle ta på mig kopplet och gå utanför grindarna hemma, Läskigt! Vet ni hur stort det är! Vi gick och hämtade posten. Husse sa att det var bara hundra meter, men vaddå, hur långt tror han att han gick när han var 8½ vecka! De var aslångt... Jag orkade knappt lyfta tassarna när jag kom hem. Snubblade på trappan. Ojojoj! Vaaaaattttten! Tur matte hade laddat med färskt kallt vatten!
Jag, husse och matte vart lite ovänner idag med. Det handlade så klart om mitt bitande. Jaja jag vet att jag inte får, men det jag tycker är så svårt är ju att veta vad som är lek och vad som blir allvar när jag råkar bita för hårt. Matte vart arg på mig när jag bet hennes systedotter Tilda, men hon flaxade så roligt med armarna så jag fattade inte förrän när matte höjde rösten och sa nej och flyttade mig en meter från Tilda. Jippie! Alla är med i leken tänkte jag och fortsatte, då kom husse till slut och gjorde samma sak som matte vilket gjorde att vi vart supermånga med i leken, trodde jag! Helt plötsligt var alla borta, ingen pratade med mig vilket gjorde mig vansinnig! Sticka när det var som roligast! Jag bet o slet i alla leskaker, filtar bord och stolar bara för att dom ska fortsätta leka med mig! Det funkade, för snabbt var matte där med sina hände i min mun för att få mig att släppa soffan, bordet, stolen, ja allt! Yes jag vann. Leken är full gång igen, men jag kan inte fatta varför hon måste skrika jämt när vi leker. Neeeej Xarek! Hallå! Jag är inte dööööv! Undra varför hon säger Neeeej jämt när vi leker. Sen säger hon att det inte är nå roligt att leka med mig. Hepp, inte idag, men jag vet att vi kommer fortsätta i morgon igen.
Nu ska jag sova en sväng innan dom ska släpa ut mig för kvällspinken, fattar dom inte att det är mycket enklare att kissa framför toadörren, jaja dom kanske ger sig snart och jag säger till när jag blir kissnödig. Just nu är det för mycket att komma ihåg.
Hörs... Give me a bite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar