onsdag 6 augusti 2008

Första träffen

Idag var första gången jag fick träffa min husse Peter och matte Linda. Dom åkte ner till Sthlm bara för att hälsa på mig och mina syskon. Lite för att träffa mamma Roxxie och hennes matte Malin oxå. Det som är så spännande och pirrigt är att matte och husse vet fortfrande inte att det är just jag som kommer att bli deras allra egna hoffehane. Min mammas matte Malin och kennelmatte Bodil ska göra massa valptester på oss först för att se vad vi kan vara för ena filurer och till vilken familj vi passar bäst, fast jag vet inners inne att jag kommer att få komma till min matte och husse. Jag känner det på mig. Mitt namn är Elligårdens Xarek!

Jag och mina syskon vart superglada när det kom in 2 nya människor i valphagen som vi fick provbita på och leka med. Vi orkade bara hålla igång i 10-20 minuter sen vart vi tvungna att sova en stund. Husse och Matte var hos oss i 3½ timme så vi fick busa massa. Vi hann med 2 tupplurer oxå.

Nu är det bara 1 ½ vecka kvar till jag får flytta till mitt nya hem i Hudiksvall. Jag kommer att få följa med Bodil hem till kenneln i Lillhärdal på måndag 11/8 med 2 systrar och 2 bröder innan jag får komma hem. Jag längtar, men det är lite pirrigt oxå, för jag kommer ju måsta lämna alla mina syskon och mamma. Som tur är kommer vi träffas på alla utställningar och tävlingar som kommer att ordnas när vi blir lite äldre, för vi är världens finaste och duktigaste Hovawart kull jag och mina X-syskon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar