måndag 18 augusti 2008

Hemma

Nu har jag äntligen kommit hem till Hudiksvall. Resan hit igår/natt gick bara bra. Ja stannade två gånger och kissa o bajsa, matte o husse tyckte jag var så duktig. Det regnade och blåste hemskt mycket när vi kom hem... Brrrrr inge roligt alls att gå ut då. Husse o matte hade lagt en filt i hallen med massa roliga leksaker. Fick även träffa mina kattkompisar Zorro och Diesel, fast på avstånd. Diesel morrade lite åt mig, men det brydde jag mig inte om. Dom kommer nog in när dom är beredd att möta stora starka mig :-)
Jag lekte en stund och sen ut i regnet, blåsten och gjorde sista rastningen innan jag kröp ner i bädden bredvid husse. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken sida av sängen jag skulle ligga. Så jag gick fram och tillbaka lite innan jag somnade på bädden bredvid husse.

Jag vaknade en gång kl 4 inatt och undrade var sjutton jag var. Gnällde lite och då klev husse och matte upp och vi tog en snabbis ut i regn, blåst och mörker. Skönt med en kiss, men hua va kall jag blev. Tur matte hade förberett med handdukar så hon kunde torka mig innan jag kröp ner igen. Sen sov jag ända til kl 9. Skönt! Nu har jag ätit, lekt och vart ut 2 ggr. Regnar o blåser fortfarande. Bläää! nu ska jag ta o vila en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar