söndag 24 augusti 2008

På rymmen

Idag åkte vi hem från stugan. Husse och matte packade släpvagnen full med ved från stugan och det tog ju sin lilla tid så då passade jag på att busa med mormor och morfar, fast jag busade på ett lugnt sätt idag. Annars tröttnar dom på mig och går iväg så då har inte jag nån att leka med. Sen bar det iväg med den hemska bilen. Trångt, ingen luft och massa kurvor hit o dit. Jag ylade o skrek för att få husse o matte att fatta att detta är pest o pina, jag vill ut! Å vet ni vad dom svarade mig?! "Vi får ta o åka lite mer bil med dig så du blir van" Gaaaahhh Hallå! Jag vill inte bli van bilåkare. Jag vill stanna där jag är varje gång bilen stannar! Bara ni är med mig så kan jag stanna på den platsen hur länge som helst.
När vi kom fram till slut insåg jag att vi var hemma! Jippie! Diesel o Zorro kom o mötte oss, men på avstånd så klart, men Zorro har tuffat till sig så det blir nog bra till slut, han är så grymt rolig när han springer. Jag vill baraa springa med.
Har nu legat ett par timmar o kolla på husse när han har försökt lagat tvättmaskinen, Jag säger försökte för han såg så frågande ut när han skulle skruva ihop den igen. Matte har vart ute och tagit reda på veden och jag hörde henne pusta, stånka o fräsa bakom huset så jag vart såklart nyfiken och lyckades rymma från min hage. Husse vart skitförbannade och snacka om pinsamt! Jag ville ju bara vara med matte ett tag! Hur som helst så är det inte värt man gör det nå mer för husse lät inte ett dugg nöjd med mitt rymmande. Inge beröm o godis från honom på ett tag kan jag tro.
Jo, höll på att glömma... Jag provade o springa över vägen till grannen idag med (Min granne är mattes syster) vilket gjorde min matte hysterisk. Hon tjatade på mig om bilar och hur farligt det är att springa över vägen själv och hej o hå. Men det kom ju inga bilar så varför sånt gapande. Så jag lyckades med konststycket att rymma två gånger idag och fick skäll av både husse och matte på köpet, så nu ligger jag här o skäms lite. Kanske inte blir nå beröm, gosande o godis mer idag. Hmmm... Kanske va dumt att göra så.
Ha de boys and girls

1 kommentar:

  1. Stackars liten. Du som fortsatte ditt bus när du följde med till oss i stan. När jag till slut inte svarade dig när du skällde blev du lite skamsen och lade dig o sov bredvid mig. Inte lätt att va liten. Vi tycker om dig i alla fall hur mycket du än försöker skälla o bita oss. gosekram från "mommo"

    SvaraRadera