tisdag 2 september 2008

Bättre sent än aldrig


Hejsan gott folk och djur!

Nu är det längesen jag slängde in några ord... Jaaa så blir det när matte jobbar, jobbar och jobbar, ingen fritiden och inge låna ut datorn till mig :S
I helgen var vi i stugan på "lyskväll" vilket innebär massa massa massa marschaller på alla kobbar och skär. Ljus överallt, myspys! Jag åkte ut med matte och när vi kom fram var mommo och moffa redan där... Wiiieee va roligt att träffa dom. Mina små bitmagneter! Vi busade massa och sent på kvällen kom min kära husse hem. Jag vart så glad så glad, nästan så jag kissade på mig. Äntligen kommer han hem så jag slipper höra mattes tjat hela tiden. Om hon går igång springer jag bara till husse och busar så blir hon tyst. På lördagen åkte matte husse och moffa bort en sväng efter frukost så då var det bara jag och mommo kvar. Sköööönt! Busade massa men sov mest. Mommo är så rolig att bita på för hon har så svårt att skälla på lilla söta mig. Hon fnissar mest åt mina rackartyg. Min mommo.... På kvällen kom moffas kusin och fru och hälsade på, så då vart det grillning vilket jag älskar för då är alla ute och man kan springa o leka och nosa på allt! Roligt roligt!
Så fort det kommer nya människor och hälsar på så är matte snabb med att säga att dom ska passa sig för mina tänder, skvallerbytta! Hon vart alldeles ifrån sig när jag råkade bita lite för hårt på grannen härom dan, han började blöda lite, men vaddå han hade ju så tunt skinn, det kunde ju inte jag veta. Så nu är risken att dom inte vågar busa med mig, tur att matte och husse vågar ta i lite när vi busar. Mats och Arne, matte och husses jobbarkompisar vågar i allafall busa med mig. Dom träffar jag nästan varje dag på jobbet, så det är tur att man får en breake med lite bus på jobbet. Annars är det riktigt tråkigt att vara på kontoret, men det går.
På söndagen åkte husse och matte till Västerås på dop. Jag fick inte följa med så jag vart kvar hos mommo och poppo. Jag och mommo lekte ute hela morgonen. Himla skoj, sen sov jag många många timmar. Så roligt att få vara med mommo och moffa!

Igår och idag har det inte hänt så mycket, vart på jobbet med mattelatte bara och gått på promenader efter lunch. På kvällarna har jag lekt med Tilda. Jo igår tog matte fram borsten igen och drog på min päls, oj va skönt det var. Var inte på lekhumör, bara trött, så det var så mysigt. Oj va fin jag blev. Fick en godis oxå. Mumma!

Nu ska jag ta o slagga en stund innan sista kvällspinken.

Tjingiling alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar