torsdag 4 september 2008

Skogen

Hejsan hallå!
Det vart inte att vi åkte kl 16 såklart, näää matte var alldeles gråhårig innan vi kom iväg, hon hade massa struligt, men tror det löste sig, för hon var lugn när vi åkte hemmåt. Det var inte jag, hatar fortfarande att åka bil.... Bläääääääää! När vi nästan va hemma så stannade plötsligt matte bilen vid en skogsväg. Vi hoppade ur och hon brassade iväg in mot skogen. Jippie! Det här kan bli skoj tänkte jag. Massa lera, stockar och stenar. Oj va mycket det fanns att krypa över och under. Matte gick långt före mig och plötsligt fick jag upp en doft som jag bara vart tvungen att undersöka, jag hörde matte ropa långt ifrån, men jag kunde bara inte släppa detta spår jag hittat. När jag tittar upp nästa gång för att se vart matte tog vägen var det alldeles tomt... Bra massa skog, shit! Vart tog hon vägen... Hjääääälp! Sen hörde jag ett liten rop i från ett buskage, Yes, där är hon! Jag fick lov att nosa mig fram för jag såg henne inte... Men där satt hon på huk och vart överlycklig av att se mig, ni kan juh ana hur lycklig jag vart när jag såg henne! Vi gick tillbaka till bilen och åkte till en annan skogsväg. Där gick vi förbi en gigantisk varelse, o hjälp vad han lät! Jag höll på skita på mg... Men det är bara en häst sa matte... Ja det vet jag väl, men det var juh ingen ponny direkt. Han var enorm! När vi kommit en bit in i skogen plockade matte upp en pinne som jag fick bita o nosa på, sen kastade hon den en bit och jag körde ner nosen i backen och hej och¨hå där låg den ju! Matte vart alldeles överlycklig, men nå godis fick jag inte för det hade matte glömt att ta med, men allt gos och kel som hon gav mig när jag hittade den var nästan lika bra som godis. Hon kastade några pinnar och jag sökte dom. Super roligt! Se åkte vi hem, för jag var helt slut! Vi var nog bara hemma 1 timme sen knackade det på dörren. Där stod mormor morfar och moster Annie! Oj va jag vart glad. Mormor och morfar har jag inte träffat sen i söndags, en hel evighet sen... Jag skrek, hoppade, sprang, bets allt på en gång. *LYCKA* Tilda kom över hon med och vi lekte massa sen slocknade jag som en stock, orkade inte ens jaga Zorro när han kom in, ni kan ju tänka er hur slut jag var då! Nu ska matte göra varma mackor så det är bäst jag hänger med ifall hon tappar nå på golvet! Sooo Looong!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar