måndag 8 september 2008

Måndag=Kontort

Jahapp då var det måndag igen. Tillbringa dagen på mattes kontor vilket går bättre och bättre för varje gång. Idag har Arne vart där ett par ggr och busat med mig å det tycker jag är himla kul. Han har så mycket konstiga ljud för sig så jag blir fascinerad bara av att sitta o lyssna på honom.
En sak som jag fortfarande tycker är riktigt riktigt tråkigt det är att åka bil, visst går det bra, men bara sitta still på en plats mer än 5 min är en pina. Jag gör mina ryck och springer över i mattes knä och hon viftar och flaxar med armarna, tur jag har automat skriker hon och jag ler inombords. Hon är så tacksam att reta. Sen har hon fått för sig att varje gång hon kliver ur bilen för att göra nåt, typ som hon gör varje dag efter jobbet när hon ska posta brev, då tror hon att jag ska stanna kvar i bilen, SJÄLV! Hon stannar bilen, ber mig sitta kvar på min plats och tror på fullaste allvar att jag ska sitta där o bara se henne öppna dörren o klia ur! Jag sitta kvar själv! Aldrig, hur kan hon tro nå sånt! Jag skäller o skriker så hela kvarteret vänder sig om och jag ser hur matte skäms för hon hatar att få uppmärksamhet och det är det enda jag vill ha i det läget, så när hon syndar sig tillbaka för att snabbt sätta sig och åka iväg står lilla jag redo att kasta mig ut när hon öppnar dörren. Ni förstår vilket bestyr detta är. Varje gång säger hon "dej går det inte ha löst bland folk, kan du inte bete dig" osså ser jag att hon innerst inne sitter o småskrattar åt det hela, men försöker vara allvarlig och sammanbiten för att försöka visa vem som bestämmer... I bilen är det jag än så länge!
När vi kom hem passade jag och matte på att ha en dragkamp då vi var ensam och kunde flamsa bara hon och jag. Det var mycket roligt. När matte tyckte att jag gick på för hårt och bet henne istället för kampleksaken så släppte hon och gick därifrån, jaja jag fattar vinken tänkte jag och följde efter lugnt och fint. Hon har även fått mig att sitta på kommando utan att behöva ge mig godis varje gång, jag nöjer mig med lite mys och beröm nu. Jag börjar bli en stor kille, eller hur mommo!? Men har fortfarande lite svårt att håll mig från att hoppa och bita när vi får besök, matte säger till och visst lyssnar jag och slutar i 2 sekunder, men när man är glad och uppspelt glömmer man snabbt.
Idag gjorde jag ett mattjuvs försök, men det gick inte så bra, var inte tillräckligt snabb. Det låg mackor på bänken och de stack ut en bit på kanten. Matte höll på skölja disktrasan och jag skyndade mig (trodde jag) att hoppa upp och norpade tag i den där kanten och fick ner dom på golvet, Lycka! men den var inte långvarig, för då kom en dyblöt disktrasa sulandes efter mig och det var bara släppa bytet och skynda sig iväg på filten och låtsas som ingenting. Attans vart inge sabbmat idag heller =( Nu ska vi ut på kvällspinken sen krypa till kojs, utan husse tyvärr för han jobbar borta igen... Den här gången är han hos masarna! Saknar dig min kära husse! Kram o natti gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar