onsdag 1 oktober 2008

Vardag

Hello Everybody!
Nu är jag tillbaka igen, till vardag och allt vad det innebär. Husse och matte kom och hämtade mig i söndags eftermiddag hemma hos Bodil och det var mycket roligt att träffa mina små favoriter igen. Dom pussa och krama på mig så jag trodde jag skulle smälla av ett tag. Sen överöstes jag med beröm om hur stor och duktig jag hade blivit. Mmmmm va jag myste.
1. Jag kan sitta i bilen utan att skrika o gorma. Rätt mysigt att åka bil faktiskt om jag ska vara ärlig. När matte öppnar bakluckan sitter jag snällt kvar till hon har kopplat mig och tillåter mig hoppa ur.
2. Jag kan vara ensam hemma utan att riva halva huset och skrika av ensamhet.
3.Jag bits inte längre bara för bitandets skull, bara om jag blir lite för uppspelt i lek, men slutar på en gång någon säger till mig. Jag har blivit en riktigt mästare.

Jag har även haft en ögoninflamation (stavas det så, såg märkligt ut) Hur som helst så har jag blivit behandlad i 10 hela dagar. Fattar ni 10 dagar, morgon o kväll med en sträng av kladd i ögonen. Tvi och fy bubblan! Det är ingen idé att streta emot längre så nu får jag godis efter varje gång bara för att jag sitter snällt och matte får kladda i det där lebbiga. Sista gången ikväll sägs det =)
Matte och husse säger att det är så roligt att jag har blivit så duktig och de slipper tjata massa. Vi har så mycket roligare tillsammans nu, allt tack vare Bodil som är så duktig och snäll och uppfostrar mig, med lite hjälp av Viska och Yzma förstås.

När jag kom hem var det så underbart att springa runt på gräsmattan där hemma igen. Ojojojoj va jag röjde runt. Sen in och träffade Zorro. Oj va jag försökte gosa, men han drog sig undan för jag tror han tyckte att jag var lite hårdhänt, men roligt var det att träffa honom igen. Min andra "kompis" Diesel, som jag gärna vill nosa o gosa med bara fräste åt mig och tyckte jag var allmänt hemsk. Jaja han kanske vänjer sig =)
Sen har jag träffat alla mina underbara tvåbenta vänner, Mormor & Morfar som jag aldrig kan få nog av. Ååh va lycklig jag blir när jag träffar dom. Tilda Linus Annie och Nicklas. Mina underbara grannar som jag blir överlycklig när jag träffar och som alltidbusar med mig när vi träffas. Sen alla på mattes jobb som levererar massa paket och Arne & Mats som jobbar med husse. Alla blir lika förvånad av hur lugn och "obitig" jag är hihihi
Jag och matte har haft jätte mysigt på jobbet nu. Hon tar sig tid och sitter och myser med mig och vi tar långa promenader på lunchen.... Mys Mys!
Det har regnat massa massa idag och inatt som var. Riktigt surhöst väder, men inget hindrar mig och matte från att promenera och busa i regnet.

Igår efter jag vart ute så var jag så lerig och smutsig så matte badade mig när vi kom in och gud så mysigt det var! Men efter vart jag lite uppspelt och skulle försöka springa runt på klinkersgolvet. Hur tror ni det såg ut? Bambi på halis! Matte fick stänga in mig i sovrummet för hon var rädd att jag skulle slå ut alla tänder när jag vurpade.
Nu skiner i allafall pälsen på mig så det står härliga till.
Sen kom Tilda över för hon sov hos oss. Hon skulle åka md oss till skolan så det var lika bra att hon sov här. Jätte konstigt att det var lilla Tilda som låg i husses säng när jag vaknade på natten. Sen sov Zorro med oss i natt oxå. Jag ville busa med honom mitt i natten och det var inte så populärt varken av Matte Tilda eller Zorro. Tilda o Matte suckade i kör !XAREK! Zorro han bara jamade lite smått och gjorde en djup suck och vände på sig. Jag kröp skamset tillbaka till bädden. ingen hit det där!

Idag har jag vart till Mormor och Morfar och busat med Tilda, Linnea och Viktor... Jätte roligt massa spring och dragkamp, jag vann hela tiden såklart =)

Nu ska jag krypa upp i soffan med matte och myspysa ett tag. Husse är borta o jobbar den här veckan så vi är helt solo. Längtar efter honom. Massa mycket! Sen hoppa jag att han inte ska jobba borta på länge länge länge...

//Kram Kram Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar