lördag 25 oktober 2008

Lördag

Då var det lördag och helg igen! Jag vaknade kl halv åtta i morse och var super kissnödig så jag gav matte en riktig blötpuss för att få hennes uppmärksamhet. Hon studsade inte direkt upp ur sängen, utan snarare hasade sig ur och på med morgonrocken och gick som en zombi till dörren. Jag försökte mana på henne för att hon skulle förstå att det var verkligen super bråttom nu, men jag tror faktiskt hon gick i sömn... Snabbt gjort och in igen. Hua va blött det var i gräset. Äckligt! Jag vart blöt om mina tassar och det är nåt jag verkligen inte tycker om. Kladdig av lera, löv eller blöta tassar. Inge behagligt! När vi är ute och går är jag mycket nogrann med va jag sätte ner mina tassar. Kommer det en mega vattenpöl i vägen så går jag så långt ifrån den jag kan och hoppar megaskutt över om det dyker upp en lite mindre.
Jag och husse har vart ut på en långpromenad före lunch. Mycket skönt. Husse tränar mig att gå ordentligt i koppel. Jag var så duktig sa han. Det jag inte förstår är när husse och matte säger höger och vänster varje gång vi svänger, men det lär jag mig väl betydelsen av snart. Jag får beröm varje gång jag svänger så jag gör väl rätt antar jag.
Jag har fortfarande en förmåga att så fort det kommer folk som vill hälsa på mig, och jag på dom för den delen, att försöka börja med att ge dom en megapuss, men det uppskattar inte matte och husse. Vi tränar på det också att jag ska hälsa lugnt och fint inte kasta mig i famnen på alla.
Snart ska jag vara hemma ensam en liten stund för husse och matte ska in och äta middag på restaurang. Får se hur det går. Återkommer med hur jag skött mig. Jag har lovat att sköta mig exemplariskt, men jag är fortfarande valp, så allt kan hända. Nu ska jag snart ut och leka en stund till med matte, vi har vart ute en sväng och härjat runt på gräsmattan och ska snart ut igen.
Hörs senare då får vi se hur jag klarat kvällen helt ensam i stora huset =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar