söndag 5 oktober 2008

Höst =S

Jahapp då har jag fått reda på vad höst innebär! Massa mega mycket regn (vilket innebär vattenpölar som är bland det värsta som finns) osså denna hemska blåst. Öronen fladdrar fram och tillbaka och man kan inte lyfta svansen i motvind för då tippar man nästan omkull. Nä tacka vet jag sommar och sol i ett grönt gräs.
vad har hänt i veckan då.
Hmmm Jag har vart på kontret med matte. Super mysigt nu när jag får springa runt i hela lokalen på ca 140kvm. Det är så roligt och mysigt att vara där nu. Jag har en egen fotölj till och med som står inne på mattes kontor. Sååå skön att ligga mysa i. Det bästa på dagarna är när alla paketleverantörer kommer. Dom är så himla gosig med mig. Kanske Kanske jag kan få godis av dom någon dag.
Vet ni mer vad jag har lärt mig. Att inte kasta mig på matskålen förrän matte och husse säger varsågod. Fattar ni vilket tålamod, stå där och se den smarriga maten i flera minuter känns det som innan dom säger att jag får hugga in. Jag är jätte duktig i allafall.
Sen när husse kom hem efter att ha jobbat borta den här veckan så hade han med sig en present till mig eller flera var det. Ett jätte roligt agilityhopp och en super skön fäll som jag ligger på i bilen. Både jag och matte vart himla glad när vi fick träffa honom igen. Zorro och Diesel oxå för den delen.

Igår lördag packade vi in oss i bilen och åkte ner till Bollnäs och hälsade på famor och farfar Danne. Jag hade inte träffat dom på jätte länge så det var himla roligt. Husse och matte vart bjuden på paj och kaffe med bulla. Det var kanelbullens dag igår. Jag fick ingen =( Matte är så snål. Jag hade säkert fått en av farmor om inte matte var med.
Sen åkte vi in till Bollnäs på Rusta. Matte köpte mer eksaker till mig. En tunnel som jag kan ha ute o leka med. (i det här vädret blåser jag bara bort).
Sen åkte vi hem och ut till stugan och hälsade på mormor och morfar. Jag älskar att vara ute i stugan. Kan springa hoppa leka hur mycket som helst, inga bilar och konstiga saker i vägen bara frihet! Mormor smög åt mig ett kex igår när hon dukade av bordet efter fika. Busigt va! Säg inge till moral matte!
Idag har det inte hunnit hända så mycket eftersom det är sånt dåligt väder. Får se om det blir skogen i eftermiddag om det släpper med vind och vatten. Jag vet bara att Linus ska vara med mig ikväll då matte och husse ska med mormor och morfar på bio.

Ha de gött mina vänner!

Kramar Xarek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar