måndag 13 oktober 2008

Helgen

Då Var det måndag igen... Ny vecka nya möjligheter!

I helgen var vi som jag tidigare berättat ute i stugan. Vi fick det efterlängtade storfrämmande med Zeke i spetsen. Ojojoj vilken muskelknutte, han måste ha legat i gymmet hela våren och sommaren! Jag har några år på mig att komma ikapp. Zeke är en 2-årig (november) Jakt Golden från Umeå. Riktig snygging! O va han va lydig, jag lärde mig ett o annat av honom. Direkt när jag träffade honom tyckte jag han var jätte läskig. Jag skällde lite och sprang o gömde mig bakom matte. Ja men hallå va skulle ni göra om det dyker upp en 35 kg muskelberg på din altan helt apropå sådär. Jag såg juh bara att det kom massa människor och helt sonika stod han där! Vi nosa o småpratade lite med varandra och alla var nöjda med mötet så Zekes matte Lena kopplade av honom halsbadet och vi drog iväg som en avlöning. OJ va roligt vi hade.Busa runt i det fuktiga gräset så det såg ut som jag hade varit hos krustångs frisören. En sak vart jag lite fundersam över, vart jag än gick o kissa sprang zeke efter och gjorde likadant. Konstig hund. Måsta kissa precis där jag hade varit jaja han tyckte väl jag var häftig så han måsta göra lika som mig. Vi fick massa beröm för vi var duktig o lyssnade fast vi var så uppspelta. Jag hade i alla fall jätte roligt och jag var helt slut den kvällen och hela söndagen. Tror det sitter i än. Hihihi
Jag hoppas jag får träffa Zeke snart igen för han var riktigt rolig att vara med.

Idag har matte kommit på den briljanta idéen att jag ska övergå till vuxenfoder, vilket innebär färre måltid per dag!!!***!!! Fattar ni, jag svälter ihjäl! Rädda mig! Ta mig till matparadiset!!! Hur kan hon göra så här mot mig! Hon säger med sin vänliga röst att du får mer mat per gång nu gubben, så du äter mer mat, men färre gånger, Pytsan! Mig lurar du inte människa! hur som helst så var det större bitar i den här maträtten, i alla fall nåt att glädjas åt. Husse är borta o jobbar igen, lika tråkigt som vanligt! Matte har lovat att det bara är den här veckan sen ska han vara hemma o jobba ett tag, men det är väl som med maten, allt för att lugna den lilla valpen. Jag är en stor kille nu, det är därför det står ADULT på matsäcken =)

Idag på lunchen var jag till mormor och hälsade på. Matte och mormor satt inne på hennes kontor o käkade för det var så mycket folk i deras fika rum. Men vet ni vem jag fick träffa igen. Kvinnan med godis i handväskan. Hon som var med mormor och luncha hos oss för ett tag sedan. Hon som jag fick bita på hur mycket jag villa.... Wiiiieeee va roligt det var att träffa henne igen. Hon låg och busade med mig på golvet och vi hade det super kul. Synd att vi inte kunde busa länge, men en lunchrast är juh så kort. Hon tyckte att jag hade blivit jätteduktig och lydig.

Nu ska matte och jag ut en sväng. Hörs mer.
Slänger in massa bilder här nedan från i helgen


Ja, kom igen då. Visa vad du kan tuffing!

Hjälp vilka stora gaddar du har Zeke! Matte kolla jag kan stoppa in hela huvet i Zekes mun

Nospuss hann vi med i stundens hetta

Vilken låååång tunga du har Zeke


Visst är vi vackra!


Myspys på filten

Vi får plats båda två på filten, mysigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar