måndag 20 oktober 2008

Höstmys

Hejsan alla glada!
Nu har en ny hösthelg passerat med massa bus och mys.
Matte och husse la 2 spår åt mig i lördags som jag klarade med bravur! Det var en solig och fin dag, riktigt skön höstdag och jag bara stortrivs at vara ute i skogen. Jag tycker det är superroligt att träna spår, så om det fortsätter så här har matte och husse lovat mig att vi ska gå kurser snart. Träna lite mer på egen hand först =)
På söndagen så tog matte med mig på en lite längre promenad än tidigare och vi var ut på en äng och busade. Super roligt! Jag sprang och jagade matte i höggräset och vi tränade stå/stanna sitt och ligg. Jag är jätte duktig på att stanna på plats fast matte går jätte långt ifrån mig. Har lite svårt att stanna kvar när jag inte ser henne. Jätte läskigt när jag inte kan se vart hon tar vägen. Tänk om hon försvinner och glömmer bort att jag sitter kvar där. Hemsk tanke, näää det skulle hon aldrig göra, men jag vågar juh inte chansa.
Vi hade det super mysigt i allafall.
Matte tappade en vante när vi höll på att busa i höggräset, men som tur va nosade jag upp den åt henne, hon hade inte ens märkt att hon tappat den. Det gav mig extra mycket plus poäng hihihi
Jag har ett lite problem gott folk och animals. jag har vuxit den senaste tiden och där jag enkelt kunde ligga tidigare är ett problem nu... Under köksstolen, i soffan fast det är massa folk redan där, på katten. Han skriker som sjutton om jag råkar sätta eller lägga mig på honom... Vaddå han är ju mjuk! Hur som helst att ligga inträngd under stolen och någon knackar på dörren vart tror ni stolen tar vägen... Med mig genom halva köket, helt rätt!
Idag har matte jobbat hemifrån så inget kontor idag. Matte har vart sjuk och har mest legat i soffan med datorn och tagit väldigt korta promenader med mig. Jag har legat och haft koll på henne hela dagen och inte gjort så mycket väsen av mig. Mest buffat lite på henne för att se att allt är ok. hon har inte varit lika go o glad som hon brukar, hon kanske rekar sig till imorgon.

Här kommer lite bilder från i helgen


Jo lite högt gräs var det på ängen

4 kommentarer:

  1. Ja det är inte så lätt när man växer utan att förstå det. Hälsa matte att hon ska krya på sig.
    Kram
    Mommo

    SvaraRadera
  2. Näää det är jättesvårt att ha koll på sin kropp... Jag ramlade ner från soffan idag med. Tur det är en låg soffa och att jag mest kanade ner. Matte ser lite piggare ut, men hon va klen ett tag

    SvaraRadera
  3. Tack för att du kommenterar mormor så mycket roligare att skriva om vad som händer i mitt liv om nån läser det

    SvaraRadera
  4. Hej Xarek,

    Jösses vad du växer sen jag såg dig sist hos Bodil...Matte ska snart i väg och ställa ut din syster Xilly på debuten i utställningsringen..hoppas vi ses på någon utställning fram över..mot våren sommaren blir det väl nu...Håller koll på både Xigge och xilly..dom bor bara ett par mil från mig..Håll matte & Husse igång nu, ingen ro här inte..

    Ha de!

    Nos puss från Elliegårdens Vinna!

    SvaraRadera