tisdag 9 februari 2010

Nu är hon igång igen...

Hej på er!

Allt bra? Här är det strålande, med mig i alla fall. Går fortfarande på Dietmat, men det är tuggmotstånd på det hela och smak, så det gör inte så mycket. Får bara lite åt gången så man hinner tyvärr inte bli mätt.
Idag är Häxan Surtant igång igen. Hon vaknade vid kl åtta och klev upp och muttrade så hon väckte mig! Hon gick några vändor inne o smällde i skåpdörrar och kylskåpet och drog några oförståeliga valser. Jag fattade nada, men jag förstog att hon var sur över nånting, så jag höll mig på avstånd. Hon blandade ordning min och Tristans mat och gav Tristan sin. När han ätit färdigt klev hon upp igen och gjorde sig i ordning, fortfarande muttrandes och jag gjorde allt jag kunde för att muntra upp henne, men det var lönlöst så jag gav upp. Hon packade på sig massa kläder och gick mot dörren, Jihaaa, vi ska ut =) Matte öppnade dörren och drog en oförståelig vals igen. Men vad är det här?! Min lina syns inte, fast den är knallorange, vet ni vad det innebär! Det SNÖAR!!!!!! Jippie! Matte borstade fram linan o kopplade mig. Jag for ut i ett glädje skutt hoppa runt o hade mig och matte bara blängde på mig. Surtant! Hon gick med bestämda steg mot nybyggnaden och jag efter, nafsandes och skällandes, det här är ju kanonkul! Hon gjorde inte ens en ansträngning att försöka tysta och lugna mig, så hon är verkligen skitsur. Med snabba tag skottade hon av gångarna och drog sen in igen och här satt jag, helt själv helt plötsligt, hur kul är det då?! Nä det var bara o gå in igen, för trots att det blåser och snöar så är det inte roligt att vara själv....
Nu ska jag bara ligga här och hungra ihjäl innnan hon behagas ge mig mat, hon märker inte ens att det kurrar i min mage, så sur är hon och bara för att det blåser och snöar, det som är så underbart, eller hur?!
Nospuss!

4 kommentarer:

  1. Stackare du har det inte lätt, men jag kan förstå henne. Du får väl fjäska lite extra för henne och vara riktigt snäll och rar. Jag har nyss varit på badhuset med henne och då var hon lugn och glad så det har väl gått över, men för säkerhets skull ta det lugnt. nospuss moster Marie

    SvaraRadera
  2. Hon var lugn och fin när hon kom hem. Behövde nog träffa er och umgås, det gjorde nog susen =) Ni får träffas oftare så kanske jag har en lugn och glad matte jämt. Nospuss på dig och hela familjen

    SvaraRadera
  3. Hej på er
    Skönt att du är på busbättringsvägen och slipper överkokt ris! Förstår att matte gärna vill låna ut dig ett tag! Kramar från Git

    SvaraRadera
  4. Hejsan Git! Hon har precis talat om för mig att hon kommer att låna ut mig. När dom ska åka ner till er och hälsa på. Tror du jag kommer att stå ut? Inte få reta gallfebern på matte på hela 9 dagar ojojoj! Nospuss på dig

    SvaraRadera