torsdag 4 februari 2010

Hos Veterinären


Ligger o väntar på domen från veterinären. Hon klämde mig på magen. Länge o väl och det var inte särskilt behagligt ska ni veta! Det slutade med vatten i en puckel på nacken. Det är sant. En nål i nacken o vatten som rinner in under skinnet. Jag höll på tippa omkull när jag ruskade på mig när vi skulle åka hem eftersom puckeln i nacken vart så stor. Inte nog med det så fick jag nåt sliskig i munnen oxå. Det var kontrastvätska. Fick det för att det hade en lugnande verkan o var bra för magen. Om jag fortsatte kräkas skulle jag bli tvungen att röntga och då var allt förberett med den här vätskan. Kladdigt och obehagligt, men hungrig som jag var så var det bara svälja o vara glad. Än så länge är jag på benen. Jag har faktiskt fått några matskedar MAT, inte mycket, men jag kände tugg motstånd :-) det är något specialmat som ska hålla kistan i ordning. Det var även någon sorts pasta med som smaka blä. Återkommer med status imorgon. Nospuss Xarek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar