lördag 20 februari 2010

Mattjuv...

Hejsan hoppsan!
Allt bra med er?! Här är det prima liv, eller nästan i allafall. Jag är väl aldrig riktigt som man ska om man lyssnar på min matte, men denna gång har jag drabbats av inflamation i ena örat. Japp ni har helt rätt. Matte som smittat mig med sitt tjat, skaver som faan i öronen när hon pratar och nu skavde det så pass att det vart inflamation. Inte illa matte, först vinterkräksjukan och nu det här, vad kommer här näst?
Fördelen med problem med öronen är att man hör så förbaskat dåligt, speciellt om någon försöker förklara något för mig. Det är som att man blir lite trög med på köpet, man liksom ser bara ut som ett frågetecken och lägger huvudet lite på sne så går folk därifrån utan att ens försöka få mig att göra som dom säger. Inge gnäll, inge tjat allt bara lugnt och skönt, för mig alltså....
Vet ni vad som hände idag. Ni kommer aldrig tro mig.... Husse, matte och Tristan drog iväg en sväng på em idag och lämnade mig och katterna hemma. Jag låg i soffan och sov i godan ro (vilket jag inte får, sova i soffan alltså, men vem bryr sig, ingen ser ju mig) Jag hör ett rasslande inne ifrån katternas rum (Dom har ett eget rum i huset, fusk) Jag kan ju inte se vad dom gör eftErsom dörren är stängd, men jag hör att dom river i nåt... När Husse och Matte kommer hem går matte in till katterna och jag passar självklart på att kika in och se vad dom haft för sig. Vet ni vad jag ser, till min STORA förvåning! Diesel, gammelkatten (ursäkta vännen, men du är gammal, lastgammal) 16 år har gnagat upp ett stort hål i en oöppnad torrfoderpåse där sitter han gubbstrutten i godan ro och knaprar i sig mat, MASSA mat, han hånler åt mig för att han var den som kom på denna idé och inte jag, fast min matpåse står framför näsan på mig varje dag. (Tror ni min påse står kvar nu?!) Det är jag som har den kronan King of food inte han! Hur kunde han vara så smart, gammal är äldst sägs det, men det där var INTE roligt. Jag vill vara mattjuven i det här huset. Vad ska jag göra för att toppa det här då? Jag måste komma på något. Bild på tjuven kommer nedan samt en bild från igår när jag och polarNa hade fredagsmys.
Kommer ni på något kanon bra mattjuvsknep som slår Diesels bus så säg bara till. Alla förslag är välkomna.
//Xarek
Mattjuven

Fredagsmys

Snygg som få

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar