söndag 2 november 2008

Viktkoll

Japp då har det gått en vecka igen och jag bara växer och växer. Husse vägde mig i dag och vågen står nu på 21 kilo =) Muskelknutte!
I fredags morse när jag vaknade och husse släppte ut mig för att kissa var det alldeles vitt på marken. Det var jätteläskigt att kliva på. Det fastnade under mina tassar. Jag provade att slicka på det och det smakade faktiskt gott =) Det är snö sa husse, så nu vet jag vad det är. Vitt kallt, läskigt att få under tassarna, men smakar gott.
När matte tog en promenade med mig innan jobbet fick hon i princip dra iväg mig genom denna sörj som låg på marken. Jag fick skutta som en galning för att inte stå för länge på samma ställe. Blöta kladdiga tassar är verkligen inge mysigt. Så skönt när husse el matte tar fram handduken när man kommit in och man får tassarna torkad från vatten och lera. Det vart en snabb promenad för jag ville bara hem igen. På väg hem var det min tur att dra. Matte kunde stå stilla bakom mig och glida på skorna för det var väldigt isigt på vägen. Jag fick sätta i klona ordentligt för att inte falla pladask!
I helgen har vi vart i stugan med mommo och moffa. Haft jättemysigt! Som tur va hade det knappt snöat nå där, bara lite is här och var. Lite småkallt, men soligt på dagarna! Husse och moffa passade på att plocka upp båten och draut bryggan, ja matte och mommo gick på promenad och lekte lite ute. Matte försökte sig på lite allmänlydnad, men jag har slutat lyssna på henne. Hon har tjatat sönder mina öron så nu har jag en förmåga att slå dövöra till så fort hon säger nå. Problemet är att hon och jag är med varandra 24 timmar per dygn, så vi börjar bli lite så less på varandras tjat om ni förstår vad jag menar hihihi Jag ska försöka bättra mig och hon har lovat mig att hon ska försöka bättra sig! Får se hur de går.
Nu ska jag ta o käka lite sen ut och gå en sväng. Bilder från helgen kommer senare!
Kram o tjenixen!

2 kommentarer:

  1. Hej Xarek!
    jag blir så full i fniss när jag tänker på dina skutt upp i vår säng i helgen. Du är då för mysig.
    VÄrldens goaste voffsing!
    natti, natti från mommo

    SvaraRadera
  2. Det var supermysigt att gosa ner sig mellan er i er 140:s säng mommo! Synd bara att matte la sig i hela tiden och sa åt mig att jag inte fick vara i sängen!
    Kram kram natti natti

    SvaraRadera