fredag 21 november 2008

ENERGI

HJÄÄÄÄÄÄÄLP!

Jag vet inte var jag ska göra av all spring jag har i benen efter 1 heeeeel veckas absolut stillhet. Jag har legat på mattes rum instängd med matte och inte fått hälsa på alla som levererat paket eller kommit in för att träffa matte och hennes jobbarkompisar. PINA är ordet. Mega pina! Men nu gott folk så är jag så gott som friskförklarad. Mina prover jag tog i onsdags var mycket bra. Ingen förändring alls och K-vitamin nivån var bra. Mitt blod koaguerar =)
Nu till dagen hos veterinären.
Roligt för mig pina för matte. Matte öppnade dörren till denna fantastiska plats. MMMMMMMmmmmmmm vilken doft. Godis överallt. i påsar, på borden, i små burkar på hyllorna i fickorna på vetrinären ja överallt och matte trodde att jag skulle sitta still och vänta till dom kom och ropade upp oss. Pytsan! I godisparadiset sitter man inte och väntar på att bli serverad, man tar för sig! Jag hann bara tänka tanken på att frossa när det kommer en människa och ropar mitt namn. Jag var otrooooligt hungrig, man ska tydligen vara hungrig när man ska till vetrinären, jag hade inte fått min frukost som jag brukar. Jag hade hellre stannat kvar där i rummet med allt gooodis. Det fanns massa att lukta på påvägen in till rummet och det stod människor överallt där vi passera och matte gick så fort och jag ville ju inget hellre än att hälsa på alla, men jag fick inte. Väl inne i rummet kollade människan i mina ögon öron och mun. Allt fint sa hon, men jag hade svårt att sitta still. Ville bara nosa på allt i rummet och pussa på henne. Sen tog hon fram en rund sak med slang som hon satte på min mage. Den var jättekall och jag satt alldeles stilla, för det var super mysigt när hon drog den fram och tillbaka på magen. Sen reste hon sig och gick ut och in kommer två andra kvinnor. Den ena gick med en bricka som det bara måsta vara mat på, vem går omkring och bär på en silverbricka utan att det är nå gott på? Hon ställde ifrån sig brickan och bad mig hoppa upp på ett bord. Jaha tänkte jag. Kliva upp på bordet och jag får mat eller godis, men icke. Där hissades jag upp en bit och fick en slang runt mitt ena ben. Sen sa hon till matte att hålla i mig bak och en annan håller i mitt huvud. O Shit, vad händer nu? Kvinnan lyfter min tass och sticker nåt i mitt ben. Jag sneglar lite mot benet. Skulle vilja små gnaga lite där, kliar och sticker lite, men alla öser beröm över mig, så jag bryr mig inte så mycket. Allt var klart på en blink och jag fick äntligen GODIS! Allt gick jätte bra och matte var jätte stolt över mig. Inte ett ljud och jätte lugn och snäll var jag när dom tog blodprov.
När blodproven var analyserad så ringde veterinären matte och sa att allt såg bra ut och att jag skulle tillbaka om 2 veckor igen och ta nya prover för att konstatera att jag inte har några konstigheter i blodet. Jag får också börja röra på mig mer. Lek lek lek lek tänkte jag, men det skulle ökas succesivt säger matte och vi får ta det i lugn takt. GLÄDJEDÖDARE!

Hörs mer senare.

Tass tass //XAREK

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Va duktig du är lilla "bubben", va skönt att höra att proverna var bra och att allt går åt rätt håll.
    Kram/farmor

    SvaraRadera
  2. Hej Farmor =)Ja jag är jätte duktig ;) Mår prima nu och har sååååå mycker energi som jag inte vet var jag ska göra av. Hoppas vi ses snart. Saknar er!

    Kram Kram

    SvaraRadera