måndag 17 november 2008

Matvrak

Hejsan nu var det längesen jag skrev nåt här. Det har vart lite kaotiskt i mitt liv den senaste tiden. Jag har gjort nåt som är absolut förbjudet för en vovve att göra. Jag har vräkt i mig råttgift och då menar jag vräkt i mig!
Detta hände förra onsdagen på mattes jobb. Nån hade gjort misstaget att lämna vår dörr öppen ut till den gemensamma korridoren som vi delar med bla Cafebar. Mmmmm Dom som har massa gott i sitt lager. Jag går alltid kopplad när vi går i den korridoren för matte vet att jag gör allt för att ta mig in på deras lager.
Hur som helst så hade någon lämnat dörren öppen till mattes kontor/lager. Jag skyndade mig ut innan matte skulle se mig och gick raka vägen till cafebars lager. Dörrarna där var tyvärr stängd, så jag fick inte vara nån gottetjuv, men dom hade varit snälla att lämna godis utanför på väggen, trodde jag. Så jag satte tänderna i det gröna söta klumpen som hängde där. Jag hann sätta i mig nästan en hel stor betesblock på ca 200 g. Matte kom på mig när jag hade börjat äta på det andra blocket som hängde där. O hjälp vilket ståhej det vart. Matte skyndade sig in med mig på hennes rum för att hålla mig på ett lugnt och avskilt ställe samtidigt som hon ringde husse som fick ringa och jaga veterinären och hon ringde giftinformationen. Hon fick reda på vilket sorts medel jag fått i mig och vi brassade iväg till Distriktsveterinären för att få kräkspruta och "motgift". Allt gick himla fort och innan jag visste ordet av så satt jag hos veterinären och kräktes. Var lite smålullig och mådde inge vidare. Både husse och matte satt hos mig och jag såg på dem hur rädda de var och jag förstod hur fel det var att äta det där jag hade stoppat i mig. Nu ska jag äta en mega dos av K-vitamin en månad och på onsdag ska jag in och ta prover hos veterinären för att se hur mitt blod fungerar. Jag har fått vara stilla en hel vecka snart eftersom jag inte får stressa upp mig eller på nåt sätt göra mig illa så jag börjar blöda. Helst skulle jag suttit i en bur den här veckan men det hade nog stressat mig mer än gjort nytta. Jag är pigg och väldigt uttråkad just nu, men har lite bleka slemhinnor och tuggar på allt allt allt. Himla obehagligt slemmigt i munnen just nu. Tappar massa tänder mitt upp i alltihopa oxå. Jag är i allafall rumsren har fattat vad jag ska göra för att pocka på mattes uppmärksamhet när det är dags att gå ut.

Hörs senare efter jag vart till veterinären igen.

Nospuss på er alla

5 kommentarer:

  1. Lilla gubben!
    Det är inte lätt att vara liten. Hoppas allt är bra i morron när du ska ta prover. Du måste ha en hel massa spring i benen nu efter en vecka i stillhet.
    Kram
    mommo

    SvaraRadera
  2. Men vilken hundrackare du är, fy på dig. Hoppas du snart mår bra igen och inte får några men av din glupskhet.

    Hälsningar Atlas matte i Sveg.

    SvaraRadera
  3. Men vad obehagligt! Hoppas att allt går bra med lilla grabben! Sen får han allt ta och tänka efter innan han sätter i sig en massa konstigheter!
    Tass på dig, från Vessla

    SvaraRadera
  4. Men usch, va hemskt. Stackars dig. Förstår att husse o matte blev jätteorolig också.

    Krya på dig.

    KRAM Pernilla(det blir väl faster va?:)

    SvaraRadera
  5. Mommo: Alla proverna såg jättefin ut och jag var super duktig och fick godis när allt var klart =)

    Atlas Matte: Jag klarade mig denna gång från men och jag är en riktig hundrackare, men grymt snygg sådan =)

    Vessla: Jag LOVAR att försöka låta bli o äta allt som finns tillgängligt.

    Faster Pernilla (som för övrigt fyler år idag GRATTIS): Ja dom var riktigt oroliga för mig, men nu mår jag prima och allt ska bli som vanligt snart med massa spring och bus.

    Nospuss till er alla som tänker på mig!

    SvaraRadera