tisdag 4 november 2008

Tisdag

Ja då har en ny vecka rullat igång och jag har vart 2 dagar på jobbet med matte nu. Hon har fått en jobbarkompis som har flyttat in i rummet bredvid. En trevlig dam, men som tyvärr är rädd för hundar. Matte vart jätte orolig att detta skulle ställa till med problem eftersom jag älskar att fara omkring på kontoret lite som jag vill och försöka få uppmärksamhet av allt och alla som passerar mig i korridoren. Som tur är så har mattes nya jobbarkompis inga problem med mig. Bara jag håller mig på golvet och inte hoppar och far omkring i hennes rum.Tur för mig och matte vart mycket lättad.
När vi kom hem från jobbet idag så gjorde matte iordning min kvällsmat sen packade vi på oss reflexvästar och pannlampa och drog iväg över till Annie för att ta med henne på en promenad.
Vi gick jäääätte låååångt! Super roligt. Inte jobbigt alls! Jag knatade på som om jag inte gjort annat. Lite läskigt var det på vissa ställen då det såg ut som det stod någon skrämmande varelse där, men oftast var det bara vägskyltar eller en buske. När vi hade gått 15 min ungefär så upptäckte vi att Zorro hade följt med oss på promenaden. Han gick med hela vägen, men hade lite svårt att hänga med på slutet. Super skönt med långpromenad på 20-30 min i allafall. Jag går i koppel hela vägen eftersom det är en mörk och smal grusväg där vi bor och det åker ganska mycket bilar. Jag är superduktig att gå i koppel så det gör inget. Har absolut inge problem med det. Bara skönare att springa lös, men huvudsaken är att man får komma ut på en promenix =)Jag vart inte särskilt trött och matte tyckte det var konstigt att jag inte stannade var 10:e meter o nosa eftersom jag inte gått denna väg tidigare. Jag hade full koll på att vädra alla dofter som passerade i luftrummet och inte det som fanns på backen.

Nu ska jag tugga lite på min fårskinnstoffla som jag fått av mormor. Absoluta favoritleksaken. Tusen tack mommo!

Nospuss på er

2 kommentarer:

  1. Hej Xarek!
    Jag är jätteförkyld och ska krypa ner i sängen nu.
    Hälsa matte
    Snörvel,host och atjoo från mommo

    SvaraRadera
  2. Hej Mommo! Stackars dig som är krasslig! Hoppas du mår bättre imon när du vkna. Nospuss på dig snövelmommo! Matte hejar tillbaka!

    SvaraRadera