torsdag 18 juni 2009

Midsommar

Midsommarhelgen kommer vi att fira i stugan tillsammans med mattes systrar och familjer. Mommo och moffa kommer inte att följa med då dom är på Kreta och ska fira moffas födelsedag. Samma dag som jag fyller år =) Söndag den 21/6 fyller jag 1 år och moffa 60 år. Stort Grattis till oss båda!
Vi håller på att packa bilar och båtar för fullt just nu och hoppas jag får plats bland all den packningen. Ser mörkt ut ska ni veta. Denna gång ska och kan vi inte skylla på matte, för hon har verkligen hållt igen med packandet. Nä denna gång är det husse som ska ha med allt.
Jag har tjuvkikat bland packningen och sett massa paket i en av kassarna. OJ va de paketen luktar gott. Jag känner lukten på flera meters avstånd. Måste bara vara till mig =)
Kommer att kännas konstigt att mommo och moffa inte är i stugan, för dom är ALLTID där samtidigt som oss, men nu är dom i sitt andra hem och det är dom värda efter allt slit dom haft med byggnationer i stugan under hösten och våren. Ovant kommer det vara iallfall.
Nu ska jag ta och knuffa upp matte från soffan och sen ska vi bara vänta in husse som är och hjälper Nicklas att tanka och packa båten. Sen ska väl husse duscha och göra massa annat innan vi kommer iväg, så det tar nog ett par tim innan vi landar i stugan. Man får alltid vänta på husse!

Tjingiling på er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en toppen midsommar. Kramar

    SvaraRadera
  2. Kramar och nospussar från mommo o poppo. Nu ska vi gå ner på beachen.
    Krama alla från oss.
    Tjing, Tjong

    SvaraRadera