lördag 27 juni 2009

Hallsta

Vet ni en sak. Jag har Matte och Husse fritt hela helgen.
Japp, så är det! Jag är hos Ville och Diva i Hallsta utanför Västerås/Sala i helgen och lär mig massa nyttiga saker =) Som att jag tex inte ska försöka dominera hundar som är äldre än mig =)
Vi börjar från början!
Jag matte och husse packade bilen tidigt tidigt på ons morgon och drog söderut mot STHLM/Saltsjö-Boo. H & M hade möte på jobbet ons-tors, så då var vi på huvudkontoret i STHLM 2 dagar. Jag fick vara på det enorma kontoret med massa människor och springa runt och latja. Dessutom fanns det hundgodis, ben och leksaker utspridda, så det var bara att hugga in. Det var chefen Nero´s hund Ture som brukade vara på kontoret som ägde alla dessa saker. Det hade ju vart riktigt roligt om han oxå hade vart där samtidigt, men husse och matte var helglad att han inte var det för dom tror att vi skulle rivit kontoret då. En av mina favoriter var iallafall där. Husse och mattes chef Bengt. Som vanligt när jag är glad och uppspelt så dreglar jag en aning och Bengt hade ljusa kläder så det såg ut som han skulle vara med i Wet T-Shirt competition. Mysigt!
Jag hade 2 heltrevliga dagar på kontoret med massa bus och rackartyg. Träffade många nya och trevliga människor. Nero´s son gick ut och gick med mig ett par gånger på ons och det var skoj. Inte lika mycket krav och träning som matte och husse håller på med när vi är ute och går.
På ons kväll var vi ut till Ljungdahl/Sandberg på Ingarö och hälsade på. Då fick jag träffa Rasmus, Casper och Ramona igen och dom tyckte jag blivit STOR sen nyår. Fick springa o busa där ett tag i deras trädgård, sen bar det av till Hotellet vi skulle bo. Sov som en stock hela natten antagligen avutmattning efter allt bus på kontoret.
På torsdagen när husse och matte slutat packade vi in oss i bilen igen och det bar iväg till Hallsta. Väl frmme fick jag träffa Roger, husse och mattes jobbarkompis, hans donna Eva som är hundinstruktör och veterinärssjukvårdare samt Ville och Diva! Två Golden på 5 och 9 år har jag för mig att det var. Självklart vart det massa springa runt och nosa på varandra ett tag ute på gårdsplan innan det var dags att bli insläppt i deras hage. Ville hade lite svårt att släppa in mig först, men till slut så släppte han efter och vi fick godisregn av Eva. Oj va skoj! För mig varade det i 1½ min ca, sen vart jag tvungen att studera Diva och Ville lite närmare, vilket inte uppskattades särskilt mycket. Diva ville ha mig på avstånd och Ville han gick med på lite nosande och lite lek, men när jag mitt fånskåp trodde att jag kunde kliva på honom bakifrån så vart det så klart stopp, men skam den som ger sig. Jag fortsatte ju resten av kvällen med denna kamp vilket resulterade i att när vi gick in sen satt jag och matte i hallen och myste medan dom andra satt i köket alldeles bredvid. Jag kunde se Ville och Diva ligga vid bordet i godan ro, men fick inte gå fram. Jag hade en stressnivå hela kvällen som gjorde att jag fick hålla mig på avstånd och lugna ner mig =) Gick ganska bra!
Jag husse och matte sov i ett rum bredvid alla andras och jag hade svårt att sova denna natt. Jag ville ju ut och leka med dom andra! Morgonen efter packade matte och husse ihop sina grejer tidigt tidigt för att ge sig iväg och hämta mommo och moffa på Arlanda som hade vart på Kreta en vecka. Moffa visste inte att dom och moster Annie med fam skulle hämta dom och tillbringa en hel helg i STHLM. Spännande, undra hur moffa reagerade =)
Jag blir kvar hos Roger, Eva, Ville och Diva för en helg med massa lärande och bus. Roger har hjälpt mig rapportera om vad jag har för mig till husse och matte och bilder kommer inom kort. Jag har enligt Roger skött mig mycket bra. Stressat ner en aning, men har fortfarande svårt att förstå rangen mellan mig och Ville. Det går iallafall bättre och bättre, jag är ganska trött, men envis som vanligt och ger mig inte i första taget. Vi har gått många promenader jag och Roger och på fredagen var Eva Ville och Diva med en gång dom med och då gick jag 10 meter bakom alla andra och det fungerade mycket bra säger Roger. Lite försök till att springa om dom andra, men insåg att det var lönlös, för Roger är den som bestämmer av oss två har jag märkt.
Återkommer med mer rapporter senare ikväll om vad som hänt under lördagen.
Jag tror att husse och matte saknar mig jättemycket, för jag får massa nospussar och kramar av Roger hela tiden som är från dom =)
Tjingiling! Nospuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar