söndag 14 juni 2009

Extremt stor update

Hejsan alla!
Nu är det verkligen dags för en uppdatering, matte är totalt sämst på att se till att denna blogg uppdateras, men nu har jag tagit tag i detta och ska hjälpa henne på traven =)
Det har hänt en hel del sen sist kan jag lova. Vet inte vart jag ska börja riktigt. Jag får nog dela upp bilderna och texten i 2 olika inlägg. Börjar med det jag gjort i text =)
Hela våren har jag på helgerna tillbringat i stugan vilket är bland mina favoritställen på jorden. Där kan jag springa ute hela dagarna utan att något kan få mig att lämna gårdens gränser. Jag var i slutet av mars även hos mommo och moffa inne i stan i deras lägenhet då husse och matte var på konferens med jobbet i Hassela, även fast jag är en del i arbetsteamet på kontoret fick jag stanna hemma, men det gjorde mig absolut ingenting, för då fick jag vara med mommo och moffa från tors-lör, lycka =)
Det var spännande att sova hos dem, för det är lite mer ljud och rörelse utanför fönstret när man är i stan och det bor dessutom jättetjusiga ladies i närheten som man springer ihop med när man är på promenad. Moffa hade tagit ledigt från jobbet, så han var hemma med mig hela dagarna. Vi tog massa långpromenader, underbart. Det roligast var nog när vi gick och mötte mormor på eftermiddagarna när hon var på väg hem från jobbet. Hur roligt och skönt det än är att vara hos mommo och moffa och ifrån matte och husse ett tag så är det ändå enorm lycka när de kommer och hämtar mig. Jag vet nog inte hur jag ska uttrycka mig för att visa min tillgivenhet. Dom förstår nog =)
Jag har även hunnit med en visit till Lillhärdal till Bodil m familj. Oh my god vilken känsla det var att få komma dit igen. Jag ville bara att bilen skulle stanna och jag fick hoppa ut för att skynda mig in i huset, men husse och matte gick iväg utan mig och det tog ett par min innan husse kom tillbaka och hämtade mig. Då fick jag bråttom må ni tro. Jag vissta inte hur jag skulle bära mig åt för att komma fram fort fort fort. Väl inne så for jag omkring i hela huset för att hitta alla som var där sist när jag bodde där i två veckor då husse och matte var utomlands. Det tog ett tag innan jag coolat ner mig och då släppte Bodil ut Viska. Henne känner jag igen tänkte jag och for fram som en gasell, men det tyckte inte Viska var så mysigt, så hon visade mig snabbt vem som bestämmer och hur och när man ska leka, om man överhuvudtaget ska leka.
Husse matte och Bodil fikade och jag gjorde vad jag kunde för att få lite uppmärksamhet från människorna, men framför allt av Viska, men jag lyckades inte så bra med det, eller rättare sagt lyckades jag inte alls. När regnet lagt sig (regnar alltid när jag åker på beskök till härdal) då gick vi ut o jag fick till några dragkamper och små språng med Viska, men inte alls lika många som jag hade önskat. Hon gillade verkligen inte mitt burdusa pojkaktiga beteende. Hur som helst så hade jag super roligt och ville inte alls åka hem när matte och husse ville det. Jag gjorde några försök till rymmningar, men gav mig till slut och hoppade snällt in i bilen.

Vad har hänt mer för skoj då tro. Jag har fått en ny leksak som jag verkligen älskar. En röd frisbee. Den är tuggvänlig och inte lätt att tugga sönder, så den är perfekt för hårdhänta mig =)
Sen har husse köpt världens godaste ben till mig som jag kan ligga och tugga på i timmar. Det är oxben med massa torkade senor kvar på! Mums....
Veckorna har jag tillbringat på jobbet med matte och Bigitta. Det fungerar riktigt bra. Jag är mycket lugnare och trevligare mot alla som kommer in och hälsar på, jag kör inte fram som en ångvält längre utan lyssnar och försöker förstå allt matte säger och gör, men det är inte alldeles lätt jämt, men jag försöker iallafall.
Utdrag på bilder på allt som hänt läggs i nästa inlägg, men även i mitt Picasa webalbum. Nu ska jag vila en stund innan nästa inlägg då jag är totalt slut efetr en heldag i Gävle på utställning, jaaaa det är sant jag har blivit utställd idag =)
Det var skitspännande och mycket lärorikt, både för mig, matte och husse. Återkommer med resultat och bilder. Nu måste jag sova en timme el två, sör jag är såååååå trött.
Nospuss på er alla

1 kommentar:

  1. OH!!!
    Flera dagar sedan vi träffades. Mommo längtar efter sin Xarek.
    Nospuss från mommo

    SvaraRadera