måndag 14 juni 2010

Avesta 13/6-10

Hej där... Det var inte igår! Jag kommer tyvärr vara tråkig och slänga in ett kort meddelande. Matte ska ut en sväng med mig och cykla så jag hinner inte med. Återkommer med en STOR uppdatering senare.
Igår sön var jag på utställning i Avesta. 2 av mina systrar (Xienna & Xilly) och en bror (Xendo-Nisse) samt mamsen (Roxxie) var på plats. Himla roligt att se dem igen. Kära kennelmatte Bodil var oxå där och det var ett kärt återseende. Sandra (Vinnas matte) var snäll och hjälpte till att ställa mig. Det tackar husse och matte ödmjukast för. Jag oxå för den delen, för att släpa runt på husse el matte hade inte varit någon hit! Jag hade lite svårt att "bete mig" i början utanför ringen, men kammade till mig så pass att husse och matte var superstolt, det ni =) I ringen så gick det faktiskt riktigt bra. Jag ville springa allt vad jag kunde när vi skulle runt, men Sandra höll emot och jag fick coola ner mig lite.
Det vart i allafall 1:a pris i unghundsklass kvalitetsbedömningen. 1:a i konkurrensdömningen och ett Ck. Vidare i bästa hanhundklassen vart han bästa hanhund-R. (förkortat 1:1 ukl CK, R bhkl). Men trots dessa fina resultat så sopade syster Xienna mattan med alla! Hon var så grym! Skitsnygg! Hon och Husse Micke har gjort ett kanonjobb! Mer om detta kan ni läsa på http://www.elliegarden.se/ Bilder från Avesta kan ni se i mitt Picasa album http://picasaweb.google.com/Xarek08/Xarek08# Glöm inte att kommentera. Skriv gärna in namn på hundar och människor. Där ligger även bilder från förra RM:et och några egobilder på mig =)
Tass och nospuss på er//Xarek

1 kommentar:

  1. Husse är riktigt riktigt stolt över dig gubben... du var så himmmmla duktig

    SvaraRadera