onsdag 21 oktober 2009

MH

Hejsan!
Sön 18/10 var det MH-beskrivning i Gagnef-Floda Brukshundklubb. Vi sov över hos faster Jannie i Falun lör till sön och åkte mot Dala-Floda vid 10-tiden.
Det var superskoj att träffa Jannie. Pussa på henne hela tiden. Mysgumma! Jag sov lite oroligt på natten för det var så varmt. Vi bodde 3 vuxna, lille Tristan och jag i Jannies 1:a. Det vart lite för varmt för mig, pälsbollen =)
Resan både till Falubn och sen vidare till Dala-Floda gick som en dans. Jag sov mest hela tiden, lika så gjorde Tristan. Vi bara älskar att åka bil.
Nedan kommer ni se resultatet av min MH-Beskrivning. För att se vad varje siffra i momenten betyder får ni söka på nätet, då det tar alldeles för lång tid för mig att förklara =)
Det gick ganska bra. Lite väl överdriven tycker man att jag är vid hälsning osså vart jag skitskraj för dom 2 vita spöken som kom emot mig. Äckliga typer! Jag drog in bland puliken för att vara på den säkra sidan. Husse var i allafall superstolt över mig att jag var så duktig på inkallningen. Överlag gick det bra i allafall. Testledaren som va med mig vid alla övningarna tyckte att jag var en mycket fin hoffe =)
Bilder kommer senare!
Nospuss på er

Moment Xarek
1a Kontakt hälsning 5
1b Kontakt samarbete 5
1c Kontakt hantering 3
2a Lek 1 leklust 5
2b Lek 1 gripande 3
2c Lek 1 dragkamp 3
3a Förföljande 4,4
3b Gripande 3,3
4 Aktivitet 4
5a Avst lek Intresse 4
5b Avst lek hot/agg 1
5c Avst lek nyfikenhet 1
5d Avst lek leklust 1
5e Avst lek samarbete 1
6a Överraskn rädsla 3
6b Överraskn hot/agg 3
6c Överraskn nyfikenhet 5
6d Överraskn kvars rädsla 1
6e Överraskn kvars intresse 3
7a Ljudkänsl rädsla 3
7b Ljudkänsl nyfikenhet 4
7c Ljudkänsl kvars rädsla 1
7d Ljudkänsl kvars intresse 1
8a Spöken hot/agg 3
8b Spöken kontroll 3
8c Spöken rädsla 5
8d Spöken nyfikenhet 2
8e Spöken kontakt 4
9a Lek2 leklust 4
9b Lek2 gripande 3
10 Skott 1

1 kommentar: